Sidor

Sportfånen






Förra veckan gick jag med Chrille, Svante och Adam till O´learys och kollade på fotboll. Det var jättemysigt, inte för att matchen var så kul att kolla på men det var skoj att umgås. Det slutade md att Chrille gjorde härliga karikatyrer på oss, det syns tyvärr dåligt på bilderna eftersom jag tog bilderna med mobilen.
Det är roligt, jag tror inte så många uppfattar mig som sportmänniska, men jag var en riktig sportfåne när jag var yngre, speciellt när det gällde hockey, Jag samlade på hockeybilder, hejade på hv71 i elitserien och hade deras logga på tröjor, t-shirts- kapsylöppnare, muggar mm.
Nu har det varit lugnt ett tag, jag har mer utövat sport än kollat på det. Tycker att sport är så jävla mansdominerat, De säger fortfarande damfotboll och fotboll och folk blir hatiska på liv och död för att deras lag inte vann en kväll. Det blir grupptryck och folk blir hatiska.
Men tycker fortfarande att sport lockar, förut har jag spelat fotboll, basket, innebandy och dansat. Jag spelade ofta med killar som tyvärr hade den inställningen att jag som tjej var sämre på sport innan man ens hade fått visa vad man kunde. Klart att det är skillnad fysiskt på tjejer och killar, men nu var vi inga eliter direkt. Men det taggade mig bara ännu mer och tänkte att jag ska allt visa dom! Det hände ibland att man fick ta bollen från sina medspelare för en del vägrade att passa.
Nu har jag inte rört mig på ett halvår så efter jul ska jag bli sportfånen igen. Jag ska börja på dans, spela hockey och kanske hyra en lokal för inomhusfotboll. Och i kväll spelar faktiskt hv71 mot Brynäs, ska nog ta på mig min gamla hv71 tröja och skrika och vara lite nostalgisk och tänka bort allt det dåliga med sport för en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar