Sidor

Bussresa med Gävle konstskola










Jag fick följa med Gävlekonstskola en dag till Stockholm där vi kollade på slututställningarna på Konstfack och Beckmans. Det var jätte inspirerande, men det kändes som att vi hade för lite tid på båda ställena. Men jag hann se mycket bra konst på den lilla tiden. Ett var en dalahäst som hade fettma och en kvinna i folkdräkt som också hade fetma. och på hennes klänning stod det budskap med gammal text som sluta vara lat, laga din egna mat. Längre ner på dräkten var det mönster med godis och drickor. Allt var så snyggt gjort, den fanns på textildesigns avdelning. Visar även de här klänningarna som var helt fantastiska. Kanske är svårt att se eftersom jag har tagit kort med mobilen igen. Men det är väldigt detaljerade klänningar. En dress är full med tv apparater med olika tryck i. Ni får prova att zooma så kanske ni ser lite av mästerverket. Det tredje konstverket jag visar upp fanns på beckmans slututställning. Då fick man gå in i ett vitt långsmalt rum där det projicerades en video på väggen. Det var två balettdansörer som dansade i slow motion. Önskar att jag hade namnen på de här tre konstnärerna, om ni vet, skriv i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar