Sidor

pluggsliten men solnjuten


Vi hade lektion på morgonen i grafisk design, där vi fick en ny uppgift att göra ett tidningsomslag och några sidor innehåll. Efter det träffades jag och mina tre grupp medlemmar och pratade om våran sista uppgift där man ska hitta på en deckare. Sen ska vi rita alla karaktärerna och miljöerna i tusch till berättelsen. Det blev fyra teckningar var och jag fick så roliga karaktärer att rita så det blir kul. Kan inte avslöja något än för vi ska spela upp deckargåtan för klassen och sen ska de få gissa vem som är den skyldige. Det är en vecka kvar tills vi ska spela upp den, sen ska jag lägga upp mina bilder på bloggen.
Jag har suttit i solen hela eftermiddagen i skolan och slitit med det sista i min 14 sidors långa serie om parodi på olika tvprogram och mina 10 strippserier om ålderdomshemmet. Så nu är det inte långt kvar alls innan jag är helt klar och kan skicka iväg det till min lärare för bedömning. Det är sjukt mycket att göra just nu, men försöker fokusera på en sak i taget.
Idag var det första riktiga värmen, det var så varmt att det var nästan så jag inte kunde sitta kvar i solen. Men det gjorde jag, solberoende som jag är och NJÖT

1 kommentar: