Sidor

För tio år sedan och idag


För tio år sedan slutade jag nian. Då var jag en osäker person som hade anpassade sig efter vad folk tyckte. Jag klädde mig likadant som alla andra för att inte behöva höra att man såg ut som en hippie eller höra från de omogna killarna att jag var ful.
I helgen var det återträff för alla 84:or som gick samma skola som mig, men jag valde att inte gå. Det fanns många orsaker, bla att det var för dyrt och att jag har redan kontakten med dom som jag vill ha kontakt med. Nu har ju alla facebook så då vet man i alla fall de ytliga sakerna, som hur många barn de har fått och om de har jobb eller studerar. Det känns som en fest där alla ska skryta om hur bra de har lyckats. Jag tänkte en gång att jag ville gå på den där återträffen. Men det var då jag gick gymnasiet och utvecklades som mest och tänkte att jag ska komma tillbaka och visa hur mycket snyggare och starkare jag har blivit som person.
Men just nu känner jag mig tillfreds med mig själv. Jag behöver inte bevisa något för någon annan. Jag lever mitt liv och styr själv vad som är bra för mig.

5 kommentarer: