Sidor

En kaotisk dag


Den här dagen har varit en otursdag men slutade väl ändå. Det började med att jag glömde kvar min väska vid ett matbord i skolan. Jag upptäckte det någon minut efter det och sprang tillbaka igen.. och den var borta! Började leta på alla ställen där jag hade varit under dag.
Fick mer och mer panik när jag började tänka på vad jag hade i väskan. Nycklar till lägenheten, hur kommer jag in i min lägenhet?, visakortet, passet... hur ska jag kunna ta ut pengar när jag inte kan bevisa att jag är jag. och inte har någon släkting här i stan som kan intyga det. Ångesten steg och jag böjde mig ner för att kolla under sofforna där jag satt och åt tidigare. Då hörde jag en röst.
- Letar du efter en svart väska? Jag svara snabbt -JA JA! Då sa hon att en lärare hade tagit den och hade den med sig in i hörsalen. Jag sprang dit och när jag öppnade dörren så satt det 100-200 pers och stirrade på mig och jag sa
- ursäkta har du en väska till mig he he? -Ja det har jag svara hon! Och jag sprang till henne med armarna upp i luften och sa
JA JA högt och alla skratta! och jag blev glad och LÄTTAD!
Det var en hemsk chock! aldrig mer!!
Efteråt gick jag och mina vänner och fika i timmar! vi tog det lugnt och mös!
Dagen slutade bra trots allt!

2 kommentarer: