Sidor

Djup

Tidigare i höst så klagade jag på våran lärare att han bara pratar om manliga serietecknare på föreläsningarna. Han tog tydligen till sig vad jag sa för att idag hade vi genusperspektiv på serier. Han var nervös och läste innantill, men erkände att han hade börjat tänkt om och har tyckt att det var självklart att bara föreläsa om män. Lite trögtänkt tycker jag och är inte jätte nöjd med föreläsningen. Men det är alltid en början, det känns ju bra att man för en gång skull kan påverka en lärare.
Resten av dagen har jag börjat skriva ett manus till en ny serie. Jag har skriver om en väldigt tragisk händelse som är hälften sant och hälften påhittat. Men jag är så djup när jag skriver så jag blir helt nedstämd. Men det är nog bra för då kommer det förhoppningsvis bli en känslosam historia.

6 kommentarer:

  1. Blev sjukt illa berörd (på ett bra sätt eller hur man ska uttrycka det) av din historia... keep it up!

    SvaraRadera
  2. okej det känns himla bra att du tycker det calle... betyder mycket! tack

    SvaraRadera
  3. åh, inte nedstämd tjej :/ får man läsa den sen när den är klar?

    ps: är fortfarande sjukt nyfiken på din pysselhörna!

    SvaraRadera
  4. Starkt jobbat tjejen! Jag vill höra mer om din serieidé. Vore kul å träffas å teckna lite snart.. :)

    SvaraRadera
  5. Jag ska försöka fixa en bild på min pysselhörna men ditt är finare!
    Träffas att rita låter som en bra idé Emelie!

    SvaraRadera
  6. Bra, påverka! Jag är nog lika trögtänkt för jag har faktiskt inte tänkt på bristen av kvinnliga serietecknare under föreläsningarna som vi hade..

    Vill gärna läsa serien när den är klar, även om den är hemsk!

    SvaraRadera