Sidor

Festival med ljud




Jag har varit på festival sen i torsdags här i Gävle. En helg med elektroniska ljud. Det är väldigt inspirerande att gå på konserterna för jag har aldrig gått på något sådant förut. Många som uppträder har byggt om instrument så de ska få fram speciella ljud. Han ovan har ett bord fullt av leksaker,gamla ljusstakar, gummi band mm som han gjorde massa ljud utav. Det är så svårt att beskriva för det är mycket saker dom gör som jag inte fattar hur dom gör.
De på bilden under var två killar och deras lärare från jazzgymnasiet som gjorde ljud på sina gitarrer. Den ena gjorde ljud med sina dredlocks, då kunde inte hålla mig för skratt men de var ju väldigt kreativt! tillsammans gjorde de musik med två andra musiker på cello och saxofon. Sen var det en kille som gjorde videokonst i bakgrunden.
Idag ska jag gå den sista dagen på festivalen. Det ska bli trevligt och jag är jätte peppad på att börja själv med ljudkonst och framförallt videokonst till ljuden! Idka som har anordnat den här festivalen är en förening som har olika kurser som verkar vara intressanta och det är alltid kul att hänga med folk som gillar att göra konst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar